De nieuwe Škoda Elroq
De tijdlijn van dit voertuig
- In de showroom: proefrijden mogelijk
- Mogelijk om te bestellen
- Vanafprijzen bekend
- Wereldpremière en onthulling
- Aankondiging en eerste beelden
Drie compleet nieuwe versies
De Audi e-tron GT is compleet vernieuwd. Het gamma bestaat nu uit drie versies: de Audi S e-tron GT, RS e-tron GT en RS e-tron GT performance. Met zijn 925 pk is die laatste de krachtigste Audi ooit. Door de aparte elektromotoren op de voor- en achteras heeft elke Audi e-tron GT quattro vierwielaandrijving. Verder heeft het topmodel van de elektrisch aangedreven range van Audi aangescherpte looks, betere prestaties, een grotere actieradius en ultra snelle laadtijden.
De vernieuwde Audi e-tron GT is nu samen te stellen en te bestellen! De Audi S e-tron GT is bestelbaar vanaf € 129.990, de RS e-tron GT vanaf € 151.990 en de RS e-tron GT performance vanaf € 164.990.
Een krachtige verschijning
Elke versie profiteert van een eigen uiterlijk. Zo is de S e-tron GT te herkennen aan de zwarte afdekking op de Singleframe-grille. De air-curtains met een bijzondere vorm geven het design extra sportiviteit. Aan de achterkant vinden we een diffuser met een insert in carrosseriekleur. De 3D-honingraatstructuur van de grille en L-vormige blades zijn speciaal voor de RS e-tron GT-modellen. Leuk detail: de aero-channels zorgen voor een betere luchtgeleiding en zijn, net zoals de rode reflector in de diffusor, geïnspireerd op raceauto's. De RS e-tron GT (performance) is optioneel leverbaar met een mat-carbon uitgevoerd dak.
Nu bestelbaar in onderstaande uitvoeringen
Ongekende prestatiesInteresse
Sportief interieur
Het stuur is in elk e-tron GT-model aan de boven- en onderzijde afgevlakt. De RS-uitvoeringen hebben op het stuur zelfs rode bedieningssatellieten. Een andere sportieve blikvanger zijn de verbeterde sportstoelen. De Audi S e-tron GT beschikt over 14-voudig elektrisch bedienbare sportstoelen plus. In de RS e-tron GT-modellen zijn de stoelen leverbaar met massagefunctie. In het interieur worden duurzame materialen gebruikt zoals Dinamica, dat eruitziet en aanvoelt als suède. Dinamica bestaat voor bijna 50% uit gerecycled polyester. Dit materiaal wordt onder andere toegepast op de stoelen, het stuur en de middenconcole. Voor het bekledingsmateriaal wordt Cascade gebruikt. Het ziet er uit als stof, maar bestaat grotendeels ook uit gerecycled polyester. Pas het interieur van de nieuwe e-tron GT-modellen aan naar eigen smaak met afwerkingsmaterialen zoals leder, hout of carbon.
Betere prestaties
De Audi e-tron GT-modellen zijn krachtiger dan voorheen. De vermogens zijn toegenomen, terwijl de motor voor de achteras 10 kg lichter is geworden. De nieuwe S e-tron GT zoemt dankzij zijn vermogen van 500 kW/679 pk in 3,4 seconden van 0-100 km/u. Zijn topsnelheid bedraagt 245 km/u. De volgende stap in het gamma is de RS e-tron GT met 630 kW/856 pk (0-100 km/u in 2,8 sec.). Met 680 kW/925 pk aan vermogen is de RS e-tron GT performance de krachtigste serieproductie-Audi ooit. In 2,5 seconden van 0-100 km/u zou het niet verkeerd doen op de Formule 1-startgrid. De RS-modellen hebben een topsnelheid van 250 km/u. Om deze snelheden tot bedaren te brengen, heeft het remsysteem nu grotere remschijven. Bij de RS-modellen hebben de schijven zelfs een wolfraam-coating.
Ruime actieradius en snellere laadtijden
De Audi e-tron GT-modellen hebben een lichter accupakket met een hogere energiedichtheid dankzij geoptimaliseerde koeling en een gewijzigde celchemie. De bestuurder kan de levels van het terugwinnen van remenergie zelf instellen via paddles aan het stuur. Het recuperatievermogen is daarbij toegenomen van 290 tot 400 kW. De batterij is weer op te laden met een vermogen van 320 kW. Onder ideale omstandigheden duurt dat opladen van 10-80% slechts 18 minuten. Ook in koelere omstandigheden is het mogelijk om een hoog laadvermogen te realiseren. Een warmtepomp zorgt voor een efficiente werking van het airco-/verwarmingssysteem en helpt in de winter bijvoorbeeld aan het optimaliseren van de actieradius. Afhankelijk van de configuratie is de actieradius tot wel 609 kilometer. Daarmee is de e-tron GT uitermate geschikt om op een snelle, comfortabele en stijlvolle manier kilometers te verslinden.
Dynamiek van een sportauto
Een nieuw luchtveringssysteem met 2-kamertechnologie is standaard op de e-tron GT. Dit maakt een zeer dynamisch weggedrag mogelijk zonder in te hoeven leveren op het gebied van comfort. Een innovatief actief onderstel is als optie leverbaar. Via Audi drive select kan de bestuurder zelf een rijmodus kiezen: efficiency, comfort of dynamic. De RS e-tron GT performance heeft zelfs een performance-modus speciaal voor het circuit. Daarnaast is de e-tron GT leverbaar met vierwielbesturing waarbij op lagere snelheden minder stuurkracht nodig is door de directe stuuroverbrenging van de voorwielen. Bovendien draaien de voor- en achterwielen tot 50 km/u in tegengestelde richting, waarmee de draaicirkel verkleint wordt. Op hogere snelheden zorgt de vierwielbesturing juist voor een betere stabiliteit.
Interesse in een van de nieuwe Audi e-tron GT-modellen? Klik op de button hieronder en wij nemen contact met u op!