De nieuwe Škoda Elroq
De tijdlijn van de Škoda Vision GT concept
- In de showroom: proefrijden mogelijk
- Mogelijk om te bestellen
- Vanafprijzen bekend
- Wereldpremière en onthulling
- Aankondiging en eerste beelden
Blijf op de hoogte
Vision GT: een computeranimatie van een volledig elektrische raceauto
De Vision GT is de elektrische raceauto van Škoda. Škoda Design heeft het nieuwe ontwerp gebaseerd op de Škoda 1100 OHC uit 1957. Door deze inspiratie wordt de Vision GT nu gepresenteerd. Het is een concept van een 100% elektrische raceauto. De Vision GT is nu te zien in de ‘Design and Transformation’ tentoonstelling in Brussel. De Vision GT concept is een van de hoogtepunten van de ‘Design and Transformation’ tentoonstelling in Brussel. Voor het ontwerp van het Vision GT- model heeft het team van Škoda de 1100 OHC uit 1957 als inspiratie gebruikt. Met dit supersonisch elektrische model laat Škoda zien wat de visie van het bedrijf is op duurzame sportiviteit en de bijbehorende emotie in deze tijd waarin elektrische auto’s op gang zijn. De rode raceauto sluit aan op Škoda’s ‘Icons Get a Makeover’- serie, waarin allerlei bekende modellen te zien zijn zoals de Rapid Monte Carlo, 130 RS en de Felicia.
Blijf op de hoogte
Het design
De supersonische Vision GT valt op door de scherpe hoeken en de opvallende lijnen. Het design van de nieuwste elektrische raceauto lijkt op die van de raceauto’s van de Formule E, vooral vanwege de indrukwekkende tweedelige achtervleugel. De aanwezige aerodynamica die de auto bevat staat garant voor de beste handlingprestaties van de auto. De logo van het woord van het merk Škoda is knal rood belicht weergegeven op de twee bovenste vleugelprofielen van de auto. Daarnaast is dit logo ook aan de voorzijde van de raceauto te zien.
Kenmerken van de Vision GT
De Vision GT is, net als de soortgelijke 1100 OCH van Škoda, een rode raceauto. In deze raceauto kan 1 iemand zitten en die zit dan in het middelste gedeelte van de auto. Boven de stuur die van carbon is gemaakt is een scherm te zien dat ook als windscherm dient. Allerlei significante informatie wordt op ooghoogte van de bestuurder weergegeven, hetzelfde als bij de head-up display. De cockpit waarin de bestuurder zit is zo ontworpen dat g-krachten zo goed mogelijk verwerkt kunnen worden tijdens het rijden.
- Single-seater
- Carbon stuur
- Windscherm wat ook als display dient
- Belangrijke informatie is te zien via de head-up display
- Flexibel geveerde stoel