
Het voordeel van Hybride rijden:
Tot 144 km elektrisch | De power van een PHEV
Kopen excl. BTW
Zakelijk leasen p/m v.a.
De nieuwe generatie van de Transporter is op alle fronten verbeterd. Zo hebben de nieuwe modellen een aanzienlijk verder uitgebreide standaarduitrusting – met onder meer een digitale cockpit, centraal display en de nieuwste assistentiesystemen – plus volledig nieuwe en efficiënte aandrijfsystemen. Zo is de nieuwe Transporter de eerste Volkswagen bedrijfswagen die leverbaar wordt met zowel diesel-, plug-in hybride- en elektrische aandrijflijnen. De laadruimte is daarnaast 61 mm langer en de breedte tussen de wielkasten is zelfs met 148 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorganger.
De Transporter is terug en staat nu in de showroom. Boek snel een proefrit en ervaar ‘m zelf!
Kom langs in onze showrooms of neem contact met ons op voor meer informatie. Onze verkoopadviseurs staan klaar om je te helpen.
Geïnteresseerd in de Transporter
Alle Transporters zijn voortaan nóg rijker uitgerust. Zo is de zevende generatie van het icoon in de bedrijfwagenwereld standaard voorzien van LED-koplapen en LED-achterlichtclusters, een elektronische parkeerrem met Auto Hold-functie, 12 inch Digital Cockpit, infotainmentsysteem met draadloze App-Connect met Apple CarPlay en Android Auto, Lane Assist, het Keyless Start-systeem en nog veel meer.
De Transporter heeft nu een hoog dashboard met een ergonomische lay-out en een hoge zitpositie. Met het multifuntionele stuurwiel is het volume van het infotainmentsysteem makkelijk aan te passen door de overzichtelijke knoppen. Ook handig zijn de extra opbergvakken en bekerhouders in het dashboard. Dankzij de vele oplaadpunten zijn alle apparaten onderweg of op de bestemming makkelijk op te laden. Niet alleen USB-A, USB-C en 12V-aansluitingen zijn aanwezig, optioneel zijn er ook oplaadmogelijkheden voor 230V-apparaten.
Naast de zeer uitgebreide standaarduitrusting, komt de Transporter ook met grote hoeveelheid aan uitvoeringen om zo de bedrijfswagen geheel naar eigen smaak samen te stellen. Zo wordt hij beschikbaar als Gesloten Bestelwagen, Dubbele Cabine, Kombi (voor personenvervoer) en Pick-up met dubbele cabine. Voor nog meer veelzijdigheid zijn de Gesloten Bestelwagen en Kombi ook leverbaar met een verhoogd dak en/of een verlengde wielbasis. De Dubbele Cabine heeft standaard al een lange wielbasis met standaard dakhoogte. De Caravelle, leverbaar met korte en lange wielbasis, heeft genoeg ruimte voor negen passagiers en is daarmee uiterst geschikt voor luxe personenvervoer.
De eerste 100% elektrische Transporter heeft een actieradius tot wel 330 km*, een trekgewicht tot 2,3 ton en een laadvermogen van ruim een ton. Met het comfort dat je van de Transporter gewend bent en standaard uitgerust met een digitale cockpit en slimme rij-assistenten. Nu te bestellen van € 46.990.
De nieuwe Transporter biedt een diversiteit aan aandrijvingen, waaronder de primeur van een plug-in hybride (eHybrid) en een volledig elektrische variant (e-Transporter) als alternatieven voor de traditionele dieselmotoren. De TDI-varianten variëren in vermogen: 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) en 125 kW (170 pk). Die laatste wordt standaard geleverd met een 8-traps automaat (optioneel voor de 150 pk versie). 4MOTION vierwielaandrijving is beschikbaar voor de TDI-modellen vanaf 150 pk.
Verder is er een plug-in hybride met 171 kW (232 pk) en drie volledig elektrische modellen (e-Transporter en e-Caravelle) met 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) en 210 kW (286 pk). De elektrische modellen hebben standaard achterwielaandrijving, met een toekomstige optie voor vierwielaandrijving. Deze diverse aandrijfkeuzes maken de Transporter flexibel en geschikt voor uiteenlopende mobiliteitsbehoeften.
Elke Transporter is bij Huiskes-Kokkeler Bedrijfswagens maatwerk. Wij kunnen je adviseren met diverse maatwerk mogelijkheden, waaronder belettering of wrap, laadruimte inrichting, signalering, betimmering en overige maatwerk mogelijkheden. Vraag onze adviseurs naar de mogelijkheden.
Contact opnemen
De nieuwe Transporter heeft een lengte van 5.050 mm, wat een toename van 146 mm betekent ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is verlengd met 97 mm tot 3.100 mm, met ook een beschikbare verlengde uitvoering van 5.450 mm totale lengte. Met een breedte van 2.032 mm, 128 mm breder dan zijn voorganger (exclusief buitenspiegels), benut de nieuwe Transporter zijn grotere buitenafmetingen optimaal, wat resulteert in extra laadruimte of comfort voor de inzittenden.
Dankzij deze uitbreiding biedt de Transporter verbeterde laadmogelijkheden, met een maximaal laadvolume van 5,8 m3 voor de versie met standaard wielbasis en standaard dak. De maximale laadbreedte tussen de wielkasten is nu 1.392 mm (+148 mm). Het laadvermogen voor de versie met standaard wielbasis en dieselmotor is toegenomen van 1,2 naar 1,3 ton. Voor de gesloten bestelwagen met dieselmotor (vermogen van 110 en 125 kW) heeft Volkswagen Bedrijfswagens het maximale aanhangergewicht verhoogd van 2,5 naar 2,8 ton, geremd met een stijgingspercentage tot 12%. Tot slot is de maximale dynamische daklast gegroeid van 150 kg naar 170 kg.
De Volkswagen Transporter, de bestelwagen met een rijk verleden. In 1947 schetste Ben Pon (Nederlandse Volkswagen-importeur) na een bezoek aan de Volkswagen fabriek in Wolfsburg de eerste lijnen van wat, na enkele generaties, in 1990 de Volkswagen Transporter zou gaan heten. De eerste generatie welke in 1950 voor het eerst werd geproduceerd werd op de markt gezet als de T1. Vanaf 2025 zijn we inmiddels bij de zevende generatie van de Volkswagen Transporter aanbelandt.
Naast de Volkswagen Transporters welke zeer populair zijn als bestelwagen, zijn er ook Transporter personenwagens op de markt gekomen, waaronder de Volkswagen Caravelle, California en de Multivan.
*De opgegeven actieradius en/of verbruiks- en emissiewaarden zijn bepaald volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedure. Sinds 1 januari 2022 geldt alleen nog de WLTP-testcyclus en wordt de NEDC- testcyclus niet meer gebruikt. Voor auto’s die na die datum een typegoedkeuring hebben gekregen, worden daarom alleen WLTP-waarden genoemd. De waarden hebben geen betrekking op één bepaalde auto en zijn ook niet gekoppeld aan ons aanbod, maar dienen alleen om een vergelijking te kunnen maken tussen de verschillende uitvoeringen. Door opties en accessoires (bijvoorbeeld dakdragers, grotere wielen, etc.) kunnen relevante parameters zoals het gewicht, de rolweerstand en aerodynamica veranderen. Deze kunnen de actieradius, het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-emissie en de rijprestaties van een auto beïnvloeden. Ook externe factoren, bijvoorbeeld het weer en het verkeer, en de eigen rijstijl hebben hier effect op. Door de meer realistische testomstandigheden van de WLTP-cyclus zijn het gemeten brandstofverbruik en de CO₂-emissiewaarden in veel gevallen hoger dan die volgens de NEDC-cyclus. Dit kan sinds 1 september 2018 resulteren in fiscale wijzigingen, bijvoorbeeld in de motorrijtuigenbelasting en bijtelling.