De nieuwe Škoda Elroq
Vernieuwde Audi A3 Sportback TFSI e plug-in hybride
De Audi A3 plug-in hybride is vernieuwd en heeft een grotere accu gekregen met een indrukwekkend elektrisch rijbereik tot wel 143 kilometer*. Daardoor zijn de meeste dagelijkse ritten volledig elektrisch af te leggen. Dankzij de snellaadfunctie en de krachtige recuperatieprestaties is de vernieuwde Audi A3 Sportback TFSI e efficiënter dan ooit.
Nieuwe motoren
De vernieuwde plug-in hybride versie van de A3 Sportback biedt keuze uit twee aandrijfvarianten. De 40 TFSI e is samen met de elektromotor goed voor 150 kW/204 pk aan systeemvermogen. Wanneer ze samenwerken accelereert de 40 in 7,4 seconden van 0 naar 100 km/h en bedraagt de topsnelheid 225 km/u. De sportievere 45 TFSI e levert 200 kW/272 pk aan systeemvermogen, met indrukwekkende rijprestaties als gevolg. In slechts 6,3 seconden sprint hij vanuit stilstand naar de 100 km/h, om vervolgens een topsnelheid van 237 km/u te bereiken. In de EV-modus bedraagt de topsnelheid voor beide modellen 140 km/u.
Ontdek de Audi A3 Sportback TFSI e
Elektrische prestaties
De brutocapaciteit van de accu is bijna verdubbeld ten opzichte van zijn voorganger (25,7 kWh t.o.v. 19,7 kWh). Het elektrische rijbereik is mede daardoor toegenomen tot een indrukwekkende 143 kilometer* (WLTP). Door te drukken op de EV-knop op het dashboard kan de Audi A3 Sportback TFSI e volledig werken als elektrische auto. In de 'Auto Hybrid'-modus verdelen de verbrandingsmotor en de elektromotor de taken op slimme wijze. Ook kan het laadniveau van de accu vastgehouden worden, om het bijvoorbeeld later te gebruiken in een emissievrije zone. Ook kan de A3 met maximaal 50 kW snelladen, waardoor de accu in minder dan een half uur van 10-80% is opgeladen. 3-fase laden met maximaal 11 kW is mogelijk bij AC-laadpunten, zoals een wallbox thuis.
De prijzen en uitvoeringen van de Audi A3 Sportback TFSI e plug-in hybride worden binnenkort bekendgemaakt.
*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfi guratie, acculeeftijd en omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.