Ellen Smelt (links) en Lotte Lammerink (rechts) gingen dit jaar allebei een nieuwe uitdaging aan bij Huiskes-Kokkeler. Ze bewijzen als geen ander dat we bij Huiskes-Kokkeler gedreven zijn om onze klanten elke dag de beste ervaring te geven. We spraken met Ellen en Lotte over hun switch vanuit een compleet andere branche naar die van de automotive.

Over Ellen en Lotte

Ellen Smelt (24) uit Vriezenveen startte in april als medewerker klantcontactcentrum en zit helemaal op haar plek. Ze werkte eerder in een commerciële functie die niet helemaal bij haar paste. “Hier heb ik op een veel persoonlijkere manier contact met de klant, iets wat ik in mijn vorige functie miste." 

Voor Lotte Lammerink (35) vielen in maart veel dingen op hun plek toen ze begon als telefoniste en gastdame. “De autobranche heeft me altijd al ontzettend geboeid. Vroeger ging ik met mijn oom mee naar de autocross en toen we acht jaar geleden onze auto hier kochten, dacht ik al: ik wil ooit tussen de auto’s werken.” 

Waarom hebben jullie de switch gemaakt naar de automotive branche?

Ellen: “Eerlijk gezegd was ik niet actief op zoek naar een nieuwe baan. Ik zag de vacature voorbij komen op socialmedia en na het lezen van de functieomschrijving dacht ik: dit is precies wat ik zoek! In mijn vorige functie bij een vloerenwinkel was ik vooral bezig met de verkoop, maar ik kwam erachter dat het toch niet helemaal bij mij paste. Daarom sprak deze vacature mij erg aan: het helpen van de klant, maar zonder de sales. Huiskes-Kokkeler leek mij gelijk een leuk bedrijf om voor te werken, ook omdat het zo bekend is in de regio."

Lotte: “Ik voelde, na zeventien jaar in het kappersvak te hebben gezeten, toe te zijn aan iets nieuws. Meteen moest ik denken aan Annemarie, een vaste klant bij de salon waar ik werkte. Zij liet zich altijd positief uit over haar werk bij Huiskes-Kokkeler. Ik heb haar benaderd, waarna de bal snel is gaan rollen. Het werken tussen de auto’s is gelukt!" 

Wat is het grootste verschil met je vorige werk?

Ellen: “Ik ben nu veel meer gericht op het verder helpen van de klant. Mensen bellen naar ons met bijvoorbeeld een probleem of voor onderhoud en die probeer je dan zo goed mogelijk te woord te staan. Ook is de verwachting van de klant anders; berijders van één van onze producten verwachten meer service dan de klanten in mijn vorige baan. De persoonlijke aandacht voor de klant maakt het werk erg leuk.”

Wat typeert Huiskes-Kokkeler voor jullie?

Ellen: “Hoe we met de klant communiceren. We proberen altijd de klant op een persoonlijke manier te benaderen. Daardoor heb je soms hele leuke gesprekken, met bijvoorbeeld een grapje tussendoor.”

Lotte: “Huiskes-Kokkeler is een groot bedrijf, maar dat voelt niet zo aan. De sfeer is gemoedelijk en iedereen staat voor elkaar klaar. Ook heb ik als telefoniste en gastdame contact met veel verschillende collega’s door alle vragen die je op een dag krijgt. Daardoor leer je iedereen snel kennen. Wat je ook duidelijk merkt binnen Huiskes-Kokkeler is de nuchterheid die zo bekend is in onze regio.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

Lotte: “Ik merk dat ik het contact met de klant - met mensen bezig zijn - het leukste vindt, dus dat wil ik graag blijven doen. Van het helpen van klanten in de showroom, het faciliteren van events tot de werkzaamheden omtrent het partnership met FC Twente. Door mijn vorige functie als kapster gaat het gastvrouw zijn ook eigenlijk vanzelf.”

Vacatures 2

Ook een carrière in de automotive branche?

Ook switchen naar de mobiliteitsbranche? Bekijk onze vacatures en ontdek hoe je net zoals Ellen en Lotte de volgende stap in je carrière kunt zetten. Klik op onderstaande button om onze vacatures te bekijken.