De nieuwe Škoda Elroq
Zaterdagcampagne van Škoda Nederland wint de Gouden Effie Award
Zaterdag is voor veel mensen de leukste dag van de week. Daarbij slaat het bij het publiek aan dat er bij elke Zaterdagfamilie een model van Škoda past. De Zaterdagcampagne die Škoda Nederland in de commercials inzet is onlangs beloond met de Gouden Effie Award!
Škoda richt zich al een tijdje op het zaterdag gevoel bij iedereen, met name als het gaat om sporten met je vrienden of gezellig met de familie een uitje naar de dierentuin of het pretpark. Škoda biedt daarom ook ruime, praktische en zelfs elektrische modellen voor alle Zaterdagfamilies, met bijvoorbeeld de Škoda Octavia Combi, de Škoda Enyaq iV en de Škoda Karoq.
Gouden Effie Award
De Zaterdagcampagne van Škoda is in Nederland zeker niet onopgemerkt gebleven. Škoda is namelijk de trotse winnaar van een Gouden Effie Award, welke 8 november jongstleden aan Škoda Nederland werd uitgereikt tijdens een feestelijke avond in het Theater Amsterdam. Een vakjury kent de Gouden Effie Award toe aan de campagne die het meest origineel en creatief is. Mede dankzij de Zaterdagcampagne is het aandeel Škoda's op de Nederlandse wegen enorm gegroeid in de afgelopen jaren. Dit komt natuurlijk ook door de Škoda-rijders, die ervoor hebben gezorgd dat het aantal Škoda's is toegenomen in Nederland, waar we onze Škoda-klanten bij Huiskes-Kokkeler ook zeer dankbaar voor zijn!
Maatschappelijke betrokkenheid
De jury van de Effie Award bestond dit keer uit zestig leden die allen werkzaam zijn in de marketingcommunicatiebranche. Er werden slechts drie Gouden Effie Awards uitgereikt, waarvan er dus een voor Škoda Nederland is. Daarnaast zijn er nog Bronzen en Zilveren Effie Awards.
Een belangrijk aspect dat bij de jury opviel, was dat het thema "maatschappelijke betrokkenheid" nadrukkelijk naar voren kwam in de Zaterdagcampagne van Škoda. Er werden dit jaar 38 campagnes in zeven categorieën ingezonden.