De nieuwe Škoda Elroq
Facelift voor de succesvolle Volkswagen T-Roc en T-Roc Cabrio
De Volkswagen T-Roc en T-Roc Cabrio hebben een nieuw jasje gekregen. Dankzij een nieuw design, allernieuwste connectiviteitsfeatures en assistentiesystemen is de T-Roc weer helemaal bij de tijd. Mede door LED-koplampen en de Digital Cockpit als standaarduitrusting, is de nieuwe T-Roc nu nog aantrekkelijker. Dat de compacte SUV een update heeft gekregen, is niet zo gek. Sinds de onthulling in 2017, zijn er al meer dan een miljoen modellen verkocht.
Blijf op de hoogte
Interesse in de nieuwe T-Roc
Opvallende SUV
De gefacelifte T-Roc trekt de aandacht van elke voorbijganger. Niet alleen door zijn lange silhouet met chromen frame, uitgesproken voorkant en de coupélijnen, maar ook dankzij de bijzonder stijlvolle kleurcombinatie. Bij het optionele Black Style designpakket geven de zwarte spiegels, het dak en de dakstijlen de T-Roc een contrasterende look die perfect past bij een lichtere en opvallende kleur. Ook in het donker is de T-Roc een opvallende verschijning. De optionele IQ.LIGHT LED Matrix koplampverlichting, inclusief de doorlopende lichtstrook in de grill, creëert een strak aangezicht van buitenaf. Daarnaast bieden de koplampen een zee van helder licht, zonder andere weggebruikers te verblinden. Daar zorgt de Dynamic Light Assist voor.
Praktisch en comfortabel
Vanbinnen biedt de T-Roc alles wat u van een SUV kunt verwachten. Zo heeft de T-Roc ruime zitplekken, een verhoogde instap en een bagageruimte van maar liefst 1,290 liter. Uiteraard heeft het interieur ook een opfrisbeurt gekregen. Het dashboard is met schuim en stijlvolle stiksels bedekt. T-Roc-modellen beschikken tevens over een nieuw ontworpen stuur met keypads of touch control-oppervlakken voor optimaal bedieningsgemak. Het aantal fysieke knoppen wordt verder gereduceerd doordat de T-Roc is voorzien van touchsliders en touchbuttons voor de bediening van klimaatfuncties.
Digitale features
Op het gebied van technologie stelt de T-Roc zeker niet teleur: Een 8 inch (20 cm) Digital Cockpit is standaard op de nieuwe T-Roc, desgewenst is er ook de Digital Cockpit Pro met 10,25 inch (26 cm) display. Tevens maakt de T-Roc gebruik van de nieuwste infotainmentsystemen met displays van 6,5, 8,0 of 9,2 inch (16,5, 20 of 24 cm). Het digital cockpit geeft u alle benodigde, informatie eenvoudig weer. Gezamenlijk met We Connect en draadloos App-Connect hebben inzittenden de mogelijkheid om draadloos gebruik te maken van Apple CarPlay en Android Auto en is er toegang tot vele online (streaming) diensten.
T-Roc Cabrio
Vanwege zijn succes is de nieuwe T-Roc ook beschikbaar als Cabrio-variant. Door de combinatie van de kracht van een SUV en het plezier van een open dak, ervaart u wat zorgeloos rijden is. Met 284 liter aan bagageruimte is er genoeg ruimte om een roadtrip te plannen, zonder dat u spullen dient thuis te laten. De lichtgewicht softtop opent na een druk op de knop volautomatisch in slechts 9 seconden. De T-Roc Cabrio is maximaal veilig. In het uitzonderlijke geval dat de auto een koprol dreigt te maken, komen automatisch beschermende elementen achter de achterste zitplaatsen tevoorschijn.
Qua motoren is de T-Roc Cabrio beschikbaar in de 1.0 TSI (81 kW/110 pk) of de 1.5 TSI (110 kW/150 pk). De 1.5 TSI is overigens ook verkrijgbaar inclusief 7-traps DSG-transmissie.
Optimalisatie van veiligheid dankzij innovaties
Net als de nieuwe Polo en de Taigo maakt ook de T-Roc 'premium' assistentiesystemen bereikbaar die normaliter beschikbaar zijn voor auto’s in hogere segmenten. Zo is hij er nu met IQ.DRIVE Travel Assist. Dit systeem maakt gedeeltelijk autonoom rijden (level 2) mogelijk. Predictive Adaptive Cruise Control is ook nieuw voor de T-Roc en maakt gebruik van GPS- en camerasignalen en verkeerstekens, om de snelheid van de auto zelfstandig aan te passen bij het naderen van rotondes of scherpere bochten. Door een slimme samenwerking tussen de Adaptive Cruise Control (ACC) en Lane Assist houdt de T-Roc automatisch een veilige afstand tot voorliggers aan en blijft hij - eveneens automatisch - keurig tussen de wegmarkeringen. Dankzij de Park Assist kan de T-Roc automatisch in- en uitparkeren. Wanneer u de versnellingspook in de achteruitversnelling zet, dient u alleen nog maar gas te geven en te remmen. De T-Roc voert zelf de juiste stuurbewegingen uit. Met Park Assist kan de T-Roc nu ook automatisch vooruit inparkeren. Dankzij het proactieve inzittendenbeschermingssysteem herkent de T-Roc gevaarlijke situaties. Daarop worden de benodigde assistentiesystemen ingezet om een ongeval te voorkomen of de gevolgen ervan zoveel mogelijk te beperken.
Aandrijflijnen
Op het gebied van aandrijving is er eveneens volop keuze uit direct ingespoten turbo-benzinemotoren. De line-up begint met de 81 kW/110 pk sterke 1.0 TSI, gevolgd door de 1.5 TSI met 110 kW/150 pk. De laatstgenoemde wordt ook leverbaar met de 7-traps DSG-transmissie.
De topmotor is de 140 kW/190 pk sterke 2.0 TSI, die standaard wordt geleverd in combinatie met 4Motion vierwielaandrijving en DSG-transmissie.
We verwachten de T-Roc begin maart 2022 in onze showroom. de T-Roc Cabrio volgt medio april, een maand later. In aanloop naar de marktintroductie geeft Volkswagen meer details over het leveringsgamma, de specificaties en de prijzen vrij. Vul onderstaand uw gegevens in en blijf op de hoogte van het nieuws rondom de T-Roc.