Uw CUPRA altijd bij de hand

Sta altijd in verbinding met uw CUPRA, met de CUPRA CONNECT app. Bekijk hoeveel actieradius uw CUPRA nog heeft, verwarm alvast het interieur of check waar uw auto zich bevindt met een simpele handeling op uw smartphone. Lees op deze pagina stap voor stap hoe u uw CUPRA CONNECT app kunt instellen.

Rijdt u een CUPRA Born, lees dan hier alles over CUPRA CONNECT voor de CUPRA Born.

Creeer CUPRA IDgesneden

Stap 1: Creëer uw CUPRA ID

Dit kan via de CUPRA CONNECT app:

1. Vul uw e-mail adres in en kies uw wachtwoord. U ontvangt per direct een bevestiging per e-mail.
2. Kies uw land en taal en vul uw gegevens in.
3. Kies uw PIN-code.
4. Accepteer de voorwaarden.

CUPRA toevoegen-gesneden

Stap 2: Voeg uw CUPRA toe

Link uw CUPRA ID met uw CUPRA:

1. Log in in uw CUPRA CONNECT app.
2. Voeg uw CUPRA toe door het VIN-nummer in te voeren. Uw VIN-nummer vindt u onderaan het voorraam aan de bestuurderskant van uw CUPREA.
3. Nadat u uw aankoop hebt bevestigd, is de CUPRA CONNECT het eerste jaar gratis te gebruiken. Na het eerste jaar betaald u € 69 per jaar of € 115 voor 2 jaar.

Service activatie

Stap 3: Service partner activatie

Stap in uw CUPRA en activeer de Service partner om te kunnen genieten van CUPRA CONNECT:

1. Zorg ervoor dat u een 4G en GPS verbinding hebt en dat de privacy modus niet op maximaal staat
2. Registreer uzelf als hoofdgebruiker en druk op de ontgrendel knop van de autosleutel én de reservesleutel.
3. Kies Huiskes-Kokkeler als service partner van uw CUPRA CONNECT app, op de gewenste service-locatie.
4. Je kunt nu genieten van alle CUPRA CONNECT diensten.

Vragen over het hele proces? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan de pagina, of neem dan contact op met ons.

Video uitleg van CUPRA CONNECT
Play

Video uitleg van CUPRA CONNECT

Veelgestelde vragen over CUPRA CONNECT

    • Met de CUPRA CONNECT app staat u altijd in verbinding met uw CUPRA, waar u ook bent en kunt u de auto op afstand bedienen.
    • In Mijn CUPRA staat alle relevante informatie over uw CUPRA in één omgeving bij elkaar.
    • Met uw CUPRA ID creëert u een digitale vingerafdruk waarmee alle diensten van CUPRA worden ontsloten en met elkaar verbonden.
  • Het VIN (voertuigidentificatienummer of chassisnummer) is het unieke 17-delige identificatienummer van uw CUPRA. U kunt deze VIN terugvinden op het kentekenbewijs van uw auto of rechts onderaan op de buitenkant van uw voorruit. U heeft deze nodig om uw auto te registreren en CUPRA CONNECT aan te maken.


     

  • De S-PIN is een 4-cijferige code die wordt aangemaakt tijdens het registratieproces van uw CUPRA ID. U heeft deze code nodig om uw CUPRA op afstand te ver- en ontgrendelen en voor klimatisering op afstand.

  • Zodra u uw CUPRA ID heeft aangemaakt, krijgt u een mail met de vraag om uw account te bevestigen. Let op: Dit kan een paar minuten duren. Check eventueel ook uw SPAM folder. Open de ontvangen mail en klik op de link om uw account te bevestigen. Via de link komt u in Mijn CUPRA waar u kunt inloggen met uw CUPRA ID.

  • De Lock & Unlock functie in CUPRA CONNECT maakt het mogelijk uw auto op afstand te openen of op slot te doen. Het gebruik van deze functie dient om veiligheidsredenen vrijgeschakeld te worden door Huiskes-Kokkeler, voordat deze gebruikt kan worden. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze kan gebruiken. Dit vrijschakelen gebeurt via de CUPRA Ident procedure.

    In de CUPRA Ident procedure vindt er dubbele klantauthenticatie plaats op uw rijbewijs. Na de vrijschakeling, kunt u gebruik maken van de functie vergrendelen en ontgrendelen in de CUPRA CONNECT app.

  • CUPRA houdt een database bij met alle opgegeven persoonsgegevens, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle CUPRA CONNECT diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de CUPRA CONNECT diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.

    Gebruik van gegevens gebeurt altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de CUPRA CONNECT privacy policy.

    Graag wijzen wij erop dat alle gegevens enkel door CUPRA en zijn distributie- en service partners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt CUPRA de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.

  • De volgende CUPRA modellen beschikken over de CUPRA CONNECT diensten:

    • CUPRA Ateca geproduceerd vanaf september 2020
    • CUPRA Formentor
    • CUPRA Leon
    • CUPRA Leon Sportstourer
    • CUPRA Born
  • De gratis proefperiode varieert afhankelijk van van de landuitvoering en het uitrustingsniveau, maar geldt altijd ten minste 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan uw auto en wordt weergegeven in je gebruikersaccount.

    Vóór het einde van de gratis proefperiode wordt gevraagd om uw abonnement te vernieuwen. Dit is noodzakelijk om de diensten van CUPRA CONNECT te kunnen blijven gebruiken. Een abonnement voor 1 jaar kost € 67,50 en voor 2 jaar € 112,50.

  • Ga naar het infotainmentsysteem van uw CUPRA. Druk op de wereldbol. Selecteer de gebruikersbutton. Ga vervolgens naar instellingen en en selecteer en/of wijzig de Privémodus.

  • Ja dat kan in het infotainmentsysteem van CUPRA. Ga links onderin naar de applicatieknop. Vervolgens navigeert u naar “Instellingen”. Hier vindt u de knop “Gebruiker verwijderen / Fabrieksinstellingen herstellen”. Hiermee worden alle gebruikersdata van de auto verwijderd, ook uit de CUPRA backend. Dit proces is vereist bij het verkopen van uw CUPRA.

    *Als u deze stappen heeft doorlopen, kunt u niet meer gebruik maken van de CUPRA CONNECT diensten.

  • U kunt meerdere CUPRA modellen toevoegen aan uw CUPRA gebruikersaccount via de CUPRA CONNECT app. Dit kunt u doen door te klikken op 'Wagen toevoegen' en vervolgens het VIN-nummer (chassisnummer) in te vullen van de auto. Volg vervolgens de verdere aanwijzingen op in de CUPRA CONNECT app.

  • Auto Status toont de volgende informatie over uw CUPRA:

    • Actieradius van de huidige benzinestand of batterijstatus
    • Kilometerstand algemeen en resterende kilometers en dagen tot de volgende servicebeurt
    • Resterende kilometers en dagen tot de volgende olieverversing
    • Stand deuren en ramen (open/gesloten)
    • Stand autoverlichting
  • Als uw auto geparkeerd staat/stond in een omgeving met slechte netwerkdekking, bijvoorbeeld in een ondergrondse parkeergarage, dan is het waarschijnlijk niet gelukt om de precieze parkeerdata naar de server te sturen. Onder normale omstandigheden wordt de meest recente parkeerlocatie van uw auto naar de server gestuurd zodra de motor wordt afgezet.


     

  • Wanneer uw CUPRA CONNECT activeert, krijgt uw Navi System+ automatisch een upgrade en gaat het online voor up-to-date informatie. Hiervoor worden geen extra kosten berekend; alle dataverbruik voor navigatie is inbegrepen in het service pakket van CUPRA CONNECT.

    De volgende services zijn gratis inbegrepen:

    • Online Kaart Update: regionale kaarten worden automatisch geüpdatet, afhankelijk van de huidige positie en bestemming van uw CUPRA. U hoeft dus geen updates aan te schaffen of nieuwe kaarten te downloaden.
    • Routeplanning met up-to-date verkeersinformatie gebaseerd op de actuele omstandigheden (zoals weer en verkeer). Onderweg wordt de route automatisch aangepast aan real-time veranderingen.
  • Binnen CUPRA Connect kunt u met Hola Hola steeds beter gesproken berichten versturen (met Natural Language Control). Bepaalde commando’s zijn standaard en makkelijk in gebruik. Als u internetverbinding heeft, kunt u:

    • Adressen zoeken
    • Online content zoeken/gebruiken
    • Luisteren naar online radio

    Met Hola Hola kunt u gesproken berichten en e-mails versturen. Druk op de microfoonbutton om een gesproken bericht in te spreken, spreek vervolgens in uw eigen tempo. Als het bericht klaar is, kunt u het nalezen en desgewenst aanpassen, deleten en/of opnieuw inspreken.